Myndigheten för vård- och omsorgsanalys söker en kommunikatör

Myndigheten för vård- och omsorgsanalys (Vårdanalys) uppgift är att följa upp och analysera hälso- och sjukvården, tandvården och socialtjänsten ur ett patient-, brukar- och medborgarperspektiv. Kommunikationsavdelningen består i dag av två personer. För att förstärka vår kommunikativa verksamhet söker vi nu en kommunikatör med kompetens inom webb och digitala medier.

Om tjänsten
Som kommunikatör vid myndigheten har du varierande arbetsuppgifter, såväl strategiska som operativa. Din roll inkluderar att vara myndighetens webbredaktör och att utveckla, uppdatera och samordna struktur och innehåll på webben. Myndighetens webbplats är i starten av en omfattande ombyggnad där du kommer att ha en nyckelroll vad gäller utveckling och strategier för webben och i det operativa arbetet. Vidare skriver, redigerar och publicerar du texter, bilder och filmer på digitala plattformar. Du arbetar med myndighetens kanaler i sociala medier. I tjänsten ingår att utveckla och effektivisera befintliga och nya digitala kommunikationskanaler. Andra arbetsuppgifter inkluderar att genomföra och sammanställa genomslagsmätningar, trycksaksproduktion, grafisk formgivning och layout, sköta bildbank samt bistå vid mässarrangemang, seminarier eller liknande. Tjänsten kan även komma att innehålla andra inslag utifrån kommunikationsavdelningens behov.  

Vem är du?
Vi söker dig som har mycket goda IT-kunskaper, erfarenhet av webbutveckling och webbpublicering och arbetar obehindrat i olika typer av CMS. Du är en duktig skribent med en utmärkt stilistisk förmåga och är van att producera, redigera och publicera målgruppsanpassade texter, bilder och filmer på olika plattformar. Du har känsla för bild och form och kan lätt sätta ihop en vass presentation på kort tid. Det är också viktigt att du har kunskap om och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler och sociala medier samt förståelse och intresse för tekniska lösningar ur ett kommunikationsperspektiv. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i MS Office, Google Analytics och Adobes Creative Cloud, framför allt Photoshop och InDesign.  

Som person ser vi gärna att du är kreativ, strukturerad och lösningsinriktad. Samarbetsförmåga och noggrannhet är ytterligare egenskaper som vi värdesätter. Det är viktigt att du har ett prestigelöst förhållningssätt och är öppen för alla arbetsuppgifter som finns på en kommunikationsavdelning. Du har relevant akademisk utbildning för tjänsten. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad kan vi erbjuda?
På Myndigheten för vård- och omsorgsanalys får du möjlighet att arbeta med frågor som berör alla – vi tar fram policyrelevanta beslutsunderlag kring några av framtidens viktigaste välfärdsfrågor. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö på myndighetens kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är en visstidsanställning till och med 30 juni 2017 och avser heltid. Den kan komma att förlängas. Tillträde sker så snart som möjligt.

Så ansöker du
Din ansökan med ett personligt brev och cv ska vara inkommen till Vårdanalys senast den 1 november 2016, märkt med dnr 2776/2016. Du kan söka tjänsten genom vår formuläret nedan eller skicka din ansökan till e-postadress: registrator@vardanalys.se.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Östh, kommunikationsansvarig, på therese.osth@vardanalys.se.

                      

Sista ansökningsdag tisdag 01 november 2016